Ai idei pe care crezi că le poți transforma într-un business și crezi că poți reuși pe piața actuală? Ei bine, este momentul să începi să-ți construiești primul Startup.
Știu că birocrația nu este un factor încurajator, dar aici este prima lecție despre afaceri: nu trebuie să le faci pe toate singur. Poți apela la firme specializate pentru a deschide firma, dar și pentru a aplica pentru diversele programe de susținere pentru Startap-uri.
Ce trebuie să ai în vedere pentru lansarea unui Startup
Dacă vrei să lansezi o afacere de succes trebuie să fii atent la tot ce se întâmplă în piață. Trebuie să știi care este concurența, la ce succes te poți aștepta, dar mai ales prin ce moduri te poți diferenția de concurență.
De îndată ce știi exact care sunt actorii principali din nișa ta poți începe planul de brand și de marketing. În funcție de cunoștințele tale, aici poți apela la diferiți specialiști din domeniu sau firme care te pot ajuta în crearea unui plan cu obiective SMART și cu așteptări realiste.
După ce planul este gata, trebuie să începi să-l pui aplicare și poți face asta prin a înființa firma, iar în paralel să cauți investitori, să publici conținut despre Startup și să faci networking cu oameni din domeniu pentru a schimba idei și a vă promova reciproc.
Cum îți promovezi Startap-ul
Există mai multe metode de a te promova și nu există cea mai bună. Ideal este un mix între toate metodele de promovare prezentate și cele mai puțin cunoscute precum tehnici de Growth Hacking din Marketing.
Social Media
Am ales să încep cu Social Media deoarece este un mediu unde te vei putea promova foarte ușor dacă Startap-ul este într-o nișă care prinde la oameni. Ține minte și de faptul că trebuie să alegi platforma care se potrivește nișei tale și să fii consistent în crearea de conținut.
SEO
Optimizarea pentru motoarele de căutare nu va dispărea niciodată și ea va continua să fie o metodă bună de a ajunge la clienți chiar dacă Google va fi înlocuit cu alt motor de căutare, ceea ce puțin probabil să se întâmple.
Astfel, ai nevoie de o firmă sau de un freelancer care să se ocupe de strategia ta SEO, dar și de un plan de media buying pentru a crește vizibilitatea Startap-ului prin articole publicate în presă și comunicate de presă (deși la comunicate, dacă bugetul îți permite ar fi ideal să ai un PR in house care să se ocupe de parteneri și comunicarea de brand).
Reclame plătite
Reclamele plătite precul Google și Facebook ads sunt o metodă rapidă de a-ți face brandul cunoscut, mai ales atunci când ești la început de drum și lumea nu știe de tine. Sunt eficiente și rapide (rezultatele se văd în câteva zile, apoi începe partea de optimizare a bugetului).
Așadar, acum știi cum să faci un Startup, mai ai nevoie doar de curaj, o investiție care să permită aplicarea unui plan de marketing pe termen scurt și mediu fără la a te aștepta la recuperarea ei în faza incipientă a Startap-ului și de consecvență deoarece trebuie să fii în fiecare zi acolo și să muncești pentru ceea ce vrei să construiești.
Lasă un răspuns